ÈN idő - SoulGym



Hűha! Nem kicsit egós ez a sok ÉN? ÉN állítás, ÉN tábor, ÉN idő, ÉN ÉN ÉN…Hm…lehet:) De az egóra, az elmére nagy szükségünk van, az visz előre, a vágyak, az álmok az elméden keresztül érkeznek hozzád, így teret kell nekik adni. 

Írta: Gyulai Orsolya

Mindazonáltal nem szabad, hogy kibillenjen egy olyan egóba, aki semmibe vesz mindent, és csak magával van elfoglalva. Egyensúlyban kell tartani az elme (gondolati), a szív (érzelmi) és a test (cselekvés) vágyait és néha hagyni kell, hogy az élet csak úgy megtörténjen veled. Könnyű ezt mondani, gondolhatod…de hát minden…ismétlem: minden! rólad szól!

A te életedben minden rólad szól, az én életemben meg minden rólam szól.



Belőlem indul ki minden érzés, gondolat, megérzés és tett, minden probléma és minden megoldás is. ÉN vagyok az életem főszereplője, ÉN irányítom az életem, ezért ÉN vállalok felelősséget az életemért, a döntéseimért, amit az életemben meghozok, csak magamat okolhatom minden sikerért és sikertelenségért. Nem igaz? De ki az az ÉN? Érdemes ezen kicsit elgondolkoznod…én is megtettem, erről szól most ez a bejegyzés.

Magyar vagyok
Igen, Magyarországon születtem és nevelkedtem, az anyanyelvem, a családom, a gyökereim, a kultúrám mind magyar. Magyar meséken nőttem fel, magyarul szeretem énekelni a Disney mesék dalait, és magyarul olvasok szívesebben. Magyarul barátkozom, magyarul mesélek a kislányomnak este mesét, és magyarul káromkodom, ha úgy tartja kedvem (bár szerintem a basszus kulcs egy zenei fogalom, és nem káromkodás, de ezzel a párom nem ért egyet:)) Minden családtagom Magyarországon él, csak én vándorlódtam ki (kihoztak és letettek én meg maradtam...ez egy másik sztori). De már 2003 óta egész jól hozzászoktam, sőt az én döntésem lett, hogy még mindig itt élek Ausztriában, külföldön, magyarként.

Nő vagyok
Bár édesapám fiúnak várt…(ez is egy másik sztori). Nőként rengeteg minden vagyok: kislány, szerető, nővér, húg, takarítónő, szakácsnő, mosónő, cseléd és amazon, királynő és boszorkány, díva és kurva, táncosnő és uncsi könyvmoly. Ez mind ÉN vagyok...és anya is vagyok! Ezerféle női minőségben tetszelgek, megélem mindet, a jót és a kevésbé jót is. Mert ez is mind ÉN vagyok. Teret engedek neki, ha előmerészkedik valamelyik belőlem. :) De mégis elsősorban...

Anya vagyok
Mióta Bella, a kislányom megfogant, elindult bennem egy átváltozás. Ekkor kezdtem el tudatosabban élni, foglalkozni azzal, hogy mit eszem, mit sportolok, mit olvasok és mit teszem nap mint nap. Nem csak az alakom lett anyás, de a lelkem is. Sokkal odafigyelőbb, türelmesebb és gondoskodóbb vagyok, és már nem csak magamért vagyok felelős, hanem a gyermekemért is. Viszont Bellát kiskora óta önállóságra és felelősségvállalásra nevelem, hogy ő is ÉN legyen, és ne fordítva.:) Anyaként tanultam meg a legjobban felelősséget vállalni a saját életemért! Mert ha én jól vagyok, akkor Bella is jól van, és ez a legfontosabb! Kinek kell egy frusztrált menedzser anya aki reggel 7-kor leadja a gyerekét a bölcsibe és este 5-re esik be érte? És kinek kell egy hisztis gyerek? (Volt ilyen sztori is) De ma már együtt reggelizünk és kényelmesen 8- fél 9-re viszem oviba a lányom, és sokszor már 2-kor elhozom, például ha csuda jó idő van és kirándulni szeretném vinni. Ezért is váltottam életmódot, váltam el, és lettem alkalmazottból vállalkozó, hogy minden szinten kihozzam magamból a legtöbbet és a legjobbat, a lányom tiszteletére (és magam örömére:).

Vállalkozó vagyok
Azaz megvalósítom az ötleteimet. Manifesztálom a megérzéseimet, követem az álmaimat, odafigyelek a belső hangra és azért dolgozom, hogy a saját és mások életébe értéket teremthessek. Mindkét szülőm vállalkozó, volt honnan örökölni az önmegvalósítást, az ötletelést, a tervezést és a kivitelezést. Hol kevesebb, hol több sikerrel, hol könnyen, hol nehezebben, de legalább a saját utamon vagyok, és imádom minden percét! Imádom, hogy a szenvedélyemet élhetem, mert a coachingban és az állításban is megtaláltam azt, ami nekem nagyon könnyen és jól megy: megfigyelek, felismerek, rendszerezek, tudatosítok, átalakítok, új értékrendet és mintákat, folyamatokat segítek belecsempészni a hozzám fordulók életébe, inspirálok, azaz segítek a fejlődésben, a változások, az újdonságok megtervezésében és kivitelezésében.

ÉN idő
Ha sikerül tisztába kerülni azzal, hogy ki az az ÉN, egy kis önismerettel, akkor az ÉN idő már nem lesz kérdés. Mert akkor az ÉN idő itt és most van, azaz mindig. :) Szerintem folyamatosan ÉN idő van! Minél tudatosabban teszed azt, amit teszel, annál jobban rájössz erre, hogy mindig minden érted van és akkor vagy a helyeden, ha olyan dolgokkal foglalkozol, ami tölt energiával. :) Ez egy kulcsfontosságú fogalom nálam, hiszen emiatt szervezem az ÉN tábort (idén kétszer voltunk elvonulni a természetbe feltöltődni és magunkkal foglalkozni) és emiatt is neveztem el a család/rendszerállítást ÉN állításnak. A vision boardos / álom tablós workshopom neve meg ÉN térkép lett, ezt az ötletet a Lean in Femspace csapatnak köszönhetem, akik ennek a bejegyzésnek a megírására is inspiráltak.

Összefoglalva:
  • Mi az az ÉN idő? Energia, amit magadra fordítasz!
  • Mikor van ÉN idő? Mindig, mert állandóan van időm / energiám magamra!
Egyetértesz? Írd meg kommentben! 


Az eredeti cikk a go-free.me oldalán olvasható.

Fotó: pixabay


Comments

  1. Hálás vagyok neked Orsi, amiért nem csak a magad Én-idejét menedzseled, hanem a többieknek is segítesz ennek a megélésében.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts